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회사가 실패를 지지해야 하는 이유에 대한 생각, "Fail Often, Fail Fast, Fail Cheap"

원문 : http://us.hsmglobal.com/notas/57783-fail-often-fail-fast-fail-cheap

World Innovation Forum Blogger, Jim Estill - discusses why companies should encourage failure


회사가 실패를 지지해야 하는 이유에 대한 생각 - 질 에스틸, 세계 혁신 포럼 블로거

Too often people are disciplined for trying things that do not work. I advocate the opposite. Companies need to be encouraging of failure.  Praise those who try - even if they fail.

너무도 많은 사람들이 잘 되지 않을 것같은 일에 도전하는 것을 피하곤 한다. 하지만 난 이런 생각에 반대하는 입장이다.
회사는 실패에 대해 적극적으로 지지해줄 필요가 있다. 새로운 시도를 하거나 도전을 통해 실패를 한다해도 그 직원을 칭찬해 줘야 한다.

Fail Often
Success is often just a numbers game. The more you try, the more likely you are to find a winner. Innovation is like sales - you never know which idea will be the winner until you try things. A big obstacle for anyone reluctant to try something new is being afraid to fail. Thomas Edison for example had to make thousands of attempts at the electric light bulb before getting it right. Don"t give up after your first challenge. Our most successful leaders and entrepreneurs have often had to make at least a few attempts before they began to thrive.

자주 실패하라.
성공이란 숫자 게임일 뿐이다. 많이 시도하게 되면, 보다 쉽게 승리를 거둘 수 있다. 혁신이란 세일즈와 같아서 시도해 보기 전까진 그것이 성공할 수 있을지 아무도 알지 못한다. 대부분의 사람들이 실패에 대한 두려움으로 인해 새로운 뭔가를 시도하기 꺼려한다. 하지만 토마스 에디슨을 예를 들어보자. 전구를 발명하기 위해 수천번의 실패를 거듭한 후에야 비로소 이룰 수 있었다. 한번 도전만으로 포기하지 마라. 성공한 리더나 도전적인 사업가들은 대부분 순탄한 성공가두를 달리기 전까지 최소한 몇번의 실패를 경험하곤 했다. 

Fail Fast
One challenge many companies are faced with is being slow. Using the Fail Fast approach the motto is "Just Try It - Now". Many companies suffer from analysis paralysis where often the best choice is to just try it. It is often better to make an imperfect decision quickly than to not make a decision while trying to be perfect. More companies (and people) lose from perfection than lose from speed. Being able to fail fast can often mean getting a head start over the competition. In many cases you can work on the actual implementation later on and make changes as needed.

빨리 실패하라.
많은 회사에서 뭔가를 시도하기 위해서 더디게 진행되어 지는 상황을 만나게 된다. 하지만 빠른 실패를 위해서는 "지금 당장 도전하라"라는 좌우명을 가져야 한다. 회사는 지금 당장 시도해야 하는 것에 있어 최선의 선택을 위한 사전 분석으로 인해 시달리게 된다. 그러나 불완전하지만 빠른 결정이 완벽한 분석후에 내린 결정보다 더 낫다. 대부분의 회사(또는 사람)는 스피드에서 잃는 것보다 완벽함에서 더 많이 잃게 된다. 빨리 실패한다는 것은 시장에서 경쟁사보다 선점한다는 것을 의미한다. 또한, 대다수의 경우에서 실제 수행되어 지거나 나중에 필요에 따라 변경되어질 수도 있다.

Fail Cheap
Of course failures need to be affordable. This means thinking downside and risk. Risk what you can afford. Companies that thrive take "manageable risks". Be creative with ways of keeping risk low, perhaps you can test a product with a focus group instead of over-producing. Try to negotiate a deal first before accepting all the terms and conditions. Leverage the power of information and talent. Failing cheaply means you can get back on your feet more easily than someone who overextended themselves.

저비용으로 실패하라.
실패는 감당할 수 정도여야만 한다. 이 의미는 위험과 부정적인 면을 고려해야 한다는 것이다. 위험은 여유가 있어야 할 수 있으므로 회사는 "감당할 수 있는 위험" 정도에서 시도해야 한다. 위험요소를 낮추기 위해서는 과잉 투자를 하기 보다는 일정 영역에서 테스트를 해보는 것이 좋으며, 모든 조건들을 수용하기에 앞서 다방면의 정보 검토를 통해 타협안을 내놓는 것이 효율적이다. 저비용으로 실패한다는 것의 의미는 지나친 투자로 인해 타격을 입는 정도가 아닌 쉽게 회복될 수 있을 만큼의 비용 투자를 말한다.

Having failures does not make you a failure. Not trying makes you a failure.

거듭된 실패가 패배자로 만드는 것이 아니라, 시도하지 않는 것이야 말로 진정 패배자가 되는 것이다.

So Fail Often, Fail Fast, Fail Cheap. Use failure to innovate.

그러므로 자주, 빨리, 저비용으로 실패하여 실패를 혁신으로 발전시켜라.